CEL.ro marketplace online
    Contul meu
    0 Produse Favorite
    0 Cos cumparaturi
    Categorii produse
    Produs
    Descriere
    Specificatii
    Pareri

    Cum gandesc oamenii - Intelegerea mintii si cresterea eficientei in procesul de invatare

    • Cum gandesc oamenii - Intelegerea mintii si cresterea eficientei in procesul de invatare
    • Cum gandesc oamenii - Intelegerea mintii si cresterea eficientei in procesul de invatare
    • Cum gandesc oamenii - Intelegerea mintii si cresterea eficientei in procesul de invatare

    Descriere

    Cum ajungem sa gandim logic? Cum sa ne educam inteligenta si cum sa atingem succesul in activitatea practica folosindu-ne gandirea in mod eficient? Unul dintre cei mai de seama filosofi ai Americii, John Dewey (1859-1952), reprezentant al unui pragmatism numit „instrumentalism”, a luptat pentru libertatea civila si academica, fondand miscarea Scolii Progresiste si a promovat cu fermitate o abordare stiintifica a dezvoltarii intelectuale. Curiozitatea, jocul, adecvarea cunostintelor la lumea in care traim reprezinta metode care sustin demersul intelectual mult mai mult decat repetarea informatiilor din manual si acumularea excesiva de date.

    Profesorul spune: «Nu va amintiti ce am invatat din manual saptamana trecuta?» in loc sa spuna: «Nu va amintiti un astfel de lucru pe care l-ati vazut sau auzit?» Drept rezultat, sunt construite in scoala sisteme de cunoastere detasate si independente care umbresc din inertie sistemele experientei obisnuite, in loc sa le largeasca si sa le rafineze. Elevii sunt invatati sa traiasca in doua lumi separate, lumea experientei extrascolare si lumea cartilor si a lectiilor. Pe urma, ne intrebam in mod stupid de ce oare ceea ce se studiaza la scoala conteaza atat de putin in afara.”

    „In scoala, acumularea de informatii tinde intotdeauna sa se desparta de idealul intelepciunii sau al bunei judecati. Scopul pare sa fie adesea – mai ales la materii ca Geografia – sa faca din elev ceea ce s-a numit «o enciclopedie a informatiilor inutile». «A acoperi materia» este prima necesitate; educatia mintii, a doua. Gandirea, fireste, nu poate merge in gol: sugestiile si rationamentele pot aparea numai intr-o minte care detine informatii de ordin practic.” (John Dewey)

    Cuprins

    Prefata la noua editie 9
    Prefata la prima editie 11

    PARTEA INTAI
    PROBLEMA EDUCARII GANDIRII

    Cap.1 CE ESTE GANDIREA ? 15
    I. Diferitele sensuri ale gandirii 15
    II. Factorul central al gandirii 21
    III. Fazele gandirii reflexive 24
    IV. Rezumat 27

    Cap.2 DE CE GANDIREA REFLEXIVA TREBUIE SA FIE UN SCOP EDUCATIONAL 29
    I. Valorile gandirii 29
    II. Tendinte ce necesita reglementari permanente 35

    Cap.3 CALITATI INNASCUTE IN EDUCAREA GANDIRII 47
    I. Curiozitatea 48
    II. Sugestia 52
    III. Regularitatea 59
    IV. Cateva concluzii despre educatie 64

    Cap. CONDITIILE SCOLII SI EDUCAREA GANDIRII 67
    I. Introducere: metode si conditii 67
    II. Influenta deprinderilor altora 70
    III. Influenta naturii studiilor 73
    IV. Influenta scopurilor si idealurilor curente 76

    PARTEA A DOUA
    CONSIDERATII LOGICE

    Cap.5 PROCESUL SI REZULTATUL ACTIVITATII REFLEXIVE. PROCESUL PSIHOLOGIC SI FORMA LOGICA 83
    I. Gandirea ca eveniment formal si real 83
    II. Educatia in relatie cu forma 90
    III. Disciplina si libertatea 97

    Cap.6 EXEMPLE DE INFERENTA SI TESTARE 103
    I. Ilustrari ale activitatii reflexive 103
    II. Inferenta necunoscutului 106
    III. Gandirea avanseaza de la o situatie echivoca la una clara 110

    Cap.7 ANALIZA GANDIRII REFLEXIVE 113
    I. Faptele si ideile 113
    II. Functiile esentiale ale activitatii reflexive 117

    Cap.8 LOCUL JUDECATII IN ACTIVITATEA REFLEXIVA 129
    I. Cei trei factori ai judecatii 129
    II. Analiza si sinteza: cele doua functii ale judecatii 136

    Cap.9 INTELEGEREA: IDEILE SI SENSURILE 143
    I. Ideile ca sugestii si conjecturi 143
    II. Lucrurile si sensurile 147
    III. Procesul prin care lucrurile capata sens 151

    Cap.10 INTELEGEREA: CONCEPT SI DEFINITIE 159
    I. Natura conceptelor 159
    II. Cum apar conceptele 165
    III. Definitia si organizarea sensurilor 169

    Cap.11 METODA SISTEMATICA: CONTROLUL DATELOR SI AL DOVEZILOR 175
    I. Metoda ca verificare deliberata a faptelor si a ideilor 175
    II. Importanta metodei in analiza datelor 178

    Cap.12 METODA SISTEMATICA: CON TROLUL RATIONAMEN TELOR SI AL CON CEPTELOR 189
    I. Valoarea conceptelor stiintifice 189
    II. Aplicatii importante in educatie: inadecvari caracteristice 192

    Cap.13 GANDIREA EMPIRICA SI STIINTIFICA 199
    I. Ce se intelege prin empiric 199
    II. Metoda stiintifica 204

    PARTEA A TREIA
    EDUCAREA GANDIRII

    Cap.14 ACTIVITATEA SI EDUCAREA GANDIRII 215
    I. Stadiul timpuriu de activitate 215
    II. Jocul, munca si alte forme de activitate inrudite 219
    III. Ocupatii constructive 225

    Cap.15 DE LA CONCRET LA ABSTRACT 229
    I. Ce e concretul? 229
    II. Ce este abstractul? 235

    Cap.16 LIMBAJUL SI EDUCAREA GANDIRII 239
    I. Limba ca instrument al gandirii 239
    II. Abuzul de metode lingvistice in educatie 244
    III. Utilizarea limbajului in implicatiile sale educationale 247

    Cap.17 OBSERVATIA SI INFORMATIA IN EDUCAREA MINTII 255
    I. Natura si valoarea observatiei 255
    II. Metode si materiale de observatie in scoala 260
    III. Comunicarea informatiei 264

    Cap.18 REPRODUCEREA INFORMATIEI SI EDUCAREA GANDIRII 267
    I. Ideile false despre reproducerea informatiei 267
    II. Functiile reproducerii informatiei 269
    III. Dirijarea reproducerii informatiei 275
    IV. Functia profesorului 280
    V. Aprecierea 283

    Cap.19 CATEVA CONCLUZII GENERALE 286
    I. Inconstientul si constientul 286
    II. Procesul si produsul 290
    III. Apropiatul si indepartatul 294

    Specificatii

    Editura Herald
    Caracteristicile tehnice prezentate pe site pot contine mici inadvertente. In cazul in care produsul este insotit de un bonus electronic, acesta va fi trimis pe adresa de mail in 14 zile de la finalizarea comenzii. Produsul Cum gandesc oamenii - Intelegerea mintii si cresterea eficientei in procesul de invatare a fost adaugat pe site in data de 2024-07-24. Livrarea produselor se poate face intr-un interval de 1 - 15 zile, din momentul in care s-au validat toate detaliile comenzii (date facturare, disponibilitate produse, adresa livrare, modalitate de plata, termen de plata).

    Parerea ta conteaza!

    Adauga un comentariu
    Fii primul care lasa un feedback
    Momentan nu exista comentarii la acest produs. Fii tu primul care adauga unul!

    Altii au cautat si:

    Vezi mai multe Vezi mai putine
    * Informatiile sunt orientative. Pretul produselor include costurile colectarii, tratarii si eliminarii DEEE
    Pret
    47 lei
    Vezi
    produsele zilei
    Profita de super reduceri!
    Preferintele tale
    Cookie-uri functionale
    Cookie-uri terta
    Cookie-uri? Probabil ai mai auzit de ele. Sunt mici fisiere text care permit salvarea setarilor si preferintelor tale atunci cand intri pe un site.

    Le folosim pentru imbuntatirea experientei online si personalizarea continutului pe care ti-l oferim zi de zi. O parte dintre ele sunt obligatorii, cum sunt cele necesare, care ajuta la buna functionare a site-ului. In sectiunea dedicata din acest mesaj, poti selecta cookie-urile pe care le accepti.

    Nu uita ca pe CEL.RO un cookie te ajuta:

    • sa te loghezi mai usor
    • sa iti aduci aminte de produsele pe care le-ai adaugat in cos
    • sa iti aduci aminte de produsele pe care le-ai vizitat

    Dezactivarea anumitor cookie-uri va influența experiența dvs. pe site-ul nostru și serviciile noastre.

    Cookie-uri functionale

    Sunt toate esentiale pentru functionarea site-ului si trebuie sa ramana active in sistemul nostru.

    Ele sunt create pentru a raspunde actiunilor tale. Datorita acestor cookie-uri:

    • Iti putem tine minte produsele cu care ai interactionat
    • Iti putem tine minte datele contului
    • Iti putem tine minte setarile de navigare

    mai mult

    mai putin

    Cookie-uri de la aplicatii terte

    Sunt cookie-uri anonime prin care analizam date despre pagini vizualizate, traseul si actiunile utilizatorilor in site.

    Datorita acestor cookie-uri putem evalua rezultatele de trafic online si oferi o experienta mai buna celor care acceseaza CEL.RO. De asemenea, putem afla ce rata de deschidere au emailurile trimise catre abonati si ce recomandari de produse i-ar ajuta. Cu ajutorul acestor tehnologii:

    • Colectam informatii anonime despre cele mai vizitate zone
    • Analizam interactiunea utilizatorilor cu site-ul si incercam s-o imbunatatim
    • Urmarim succesul emailurilor trimise abonatilor.

    Aceste cookie-uri sunt utile in scopul afisarii bannerelor cu cele mai bune promotii, dar mai ales in adaptarea si personalizarea continutului.

    Prin intermediul lor, putem masura eficienta campaniilor publicitare si analiza daca mesajele au ajuns la publicul tinta pentru a reveni cu recomandari si sugestii de cumparare. Cu ajutorul acestor cookie-uri:

    • Afli rapid despre promotiile si produsele relevante pentru tine
    • Beneficiezi de recomandari personalizate pe site, email sau retele de socializare
    • Conturam un profil al preferintelor tale pentru a-ti oferi continut de calitate.

    mai mult

    mai putin

    Pentru scopuri precum afișarea de conținut personalizat, folosim module cookie sau tehnologii similare. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Află in sectiunea Politica de Cookies mai multe despre cookie-uri, inclusiv despre posibilitatea retragerii acordului.